Montaż na podkładkach: Różnice pomiędzy wersjami
Z Leksykon oprawoznawczy
(→Przypisy) |
|||
Linia 15: | Linia 15: | ||
# A. Donnithorne, Mounting, w: The Dictionary of Art (red. J. Turner), New York 1996, vol. 22, s. 232-239. | # A. Donnithorne, Mounting, w: The Dictionary of Art (red. J. Turner), New York 1996, vol. 22, s. 232-239. | ||
+ | # James Carlo, Corrigan Caroline, Enshaian Marie Christine, Greca Marie Rose, Old master prints and drawings: a guide to preservation and conservation, Amsterdam 1997, s. 2-35. | ||
---- | ---- | ||
Autor: '''E.P.''' | Autor: '''E.P.''' |
Wersja z 09:50, 3 paź 2021
Montaż na podkładkach
(ang. mounting)
Sposób oprawiania grafik stosowany od XV w., polegający na umieszczeniu grafiki (rysunku) na papierowej lub kartonowej podkładce. Marginesy rycin obcinano przed zamocowaniem na podkładce. Mocowano je przez przyklejenie całą powierzchnią, rogami lub krawędziami. Podkładka jest większa od ryciny, wokół ryciny malowano lub naklejano ramki, a niekiedy malowano rozbudowane kompozycje dekoracyjne.
Zamocowane na podkładkach grafiki przechowywano w tekach, które czasem uzyskiwały kształt książki. Podkładki także zszywano w zeszyty, które umieszczano w tekach, albo też formowano z nich duże bloki, które oprawiano jak albumy.
Zobacz też
Indeks alfabetyczny
Grafik oprawa
Passe-partout
Przypisy
- A. Donnithorne, Mounting, w: The Dictionary of Art (red. J. Turner), New York 1996, vol. 22, s. 232-239.
- James Carlo, Corrigan Caroline, Enshaian Marie Christine, Greca Marie Rose, Old master prints and drawings: a guide to preservation and conservation, Amsterdam 1997, s. 2-35.
Autor: E.P.