All-over styl: Różnice pomiędzy wersjami
Z Leksykon oprawoznawczy
(→All-over styl) |
(→Przypisy) |
||
Linia 15: | Linia 15: | ||
==Przypisy== | ==Przypisy== | ||
+ | # Mazal O., Einbandkunde. Die Geschichte des Bucheinbandes, Wiesbaden 1997, s. 234. | ||
# Matt T. Roberts and Don Etherington, Bookbinding and the Conservation of Books. A Dictionary of Descriptive Terminology, https://cool.culturalheritage.org/don/dt/dt0086.html | # Matt T. Roberts and Don Etherington, Bookbinding and the Conservation of Books. A Dictionary of Descriptive Terminology, https://cool.culturalheritage.org/don/dt/dt0086.html | ||
# G. Moessner, Buchbinder ABC, Bergisch Gladbach 1981, s. 9. | # G. Moessner, Buchbinder ABC, Bergisch Gladbach 1981, s. 9. |
Wersja z 06:27, 29 cze 2020
Spis treści
All-over styl
Styl dekoracyjny opraw angielskich XVII wieku przypisywany Samuelowi Mearne, polegający na tym, że złoconą dekoracją była pokryta cała powierzchnia okładki, a nie tylko ramy, narożniki czy centrum zwierciadła. Dekor składał się z wielu powtórzeń małych tłoczków w uporządkowanym symetrycznym układzie. Wśród motywów roślinnych i geometrycznych często wykorzystywano motyw tulipana.
Zobacz też
Grafika
Przypisy
- Mazal O., Einbandkunde. Die Geschichte des Bucheinbandes, Wiesbaden 1997, s. 234.
- Matt T. Roberts and Don Etherington, Bookbinding and the Conservation of Books. A Dictionary of Descriptive Terminology, https://cool.culturalheritage.org/don/dt/dt0086.html
- G. Moessner, Buchbinder ABC, Bergisch Gladbach 1981, s. 9.
Autor: E.P.