Fortuna: Różnice pomiędzy wersjami
Z Leksykon oprawoznawczy
| Linia 3: | Linia 3: | ||
Wywodzące się z mitologii rzymskiej przedstawienie kobiety trzymającej rozpostarty żagiel i zazwyczaj stojącej na →delfinie. Różniące się wielkością i szczegółowością tłoki z tym motywem są charakterystyczne dla renesansowego zdobnictwa włoskiego 1 poł. XVI w. (głównie Wenecji, Padwy i Bolonii), z którego przeniknęły do innych krajów zachodniej Europy. | Wywodzące się z mitologii rzymskiej przedstawienie kobiety trzymającej rozpostarty żagiel i zazwyczaj stojącej na →delfinie. Różniące się wielkością i szczegółowością tłoki z tym motywem są charakterystyczne dla renesansowego zdobnictwa włoskiego 1 poł. XVI w. (głównie Wenecji, Padwy i Bolonii), z którego przeniknęły do innych krajów zachodniej Europy. | ||
| + | |||
| + | ==Zobacz też== | ||
| + | |||
| + | [[Indeks alfabetyczny ]] <br> | ||
---- | ---- | ||
Autor: '''A.W.''' | Autor: '''A.W.''' | ||
Wersja z 00:24, 29 gru 2020
Fortuna
(fr. Fortune)
Wywodzące się z mitologii rzymskiej przedstawienie kobiety trzymającej rozpostarty żagiel i zazwyczaj stojącej na →delfinie. Różniące się wielkością i szczegółowością tłoki z tym motywem są charakterystyczne dla renesansowego zdobnictwa włoskiego 1 poł. XVI w. (głównie Wenecji, Padwy i Bolonii), z którego przeniknęły do innych krajów zachodniej Europy.
Zobacz też
Autor: A.W.