Cottage styl: Różnice pomiędzy wersjami
Z Leksykon oprawoznawczy
(→Przypisy) |
|||
Linia 18: | Linia 18: | ||
==Przypisy== | ==Przypisy== | ||
− | # Pearson D., English bookbinding styles, 1450-1800 : a handbook,London, New Castle 2005, s. 74, 181 | + | # Pearson D., English bookbinding styles, 1450-1800 : a handbook,London, New Castle 2005, s. 73-74, 76, 78, 181 |
− | + | ||
− | + | ||
# Samuel Mearne and Restoration Copyright, American Bookbinders Museum, https://bookbindersmuseum.org/samuel-mearne-and-restoration-copyright/ | # Samuel Mearne and Restoration Copyright, American Bookbinders Museum, https://bookbindersmuseum.org/samuel-mearne-and-restoration-copyright/ | ||
# Mazal O., Einbandkunde. Die Geschichte des Bucheinbandes, Wiesbaden 1997, s. 234. | # Mazal O., Einbandkunde. Die Geschichte des Bucheinbandes, Wiesbaden 1997, s. 234. |
Wersja z 11:45, 8 lip 2020
Spis treści
Cottage styl
(cottage roof)
Styl w barokowym introligatorstwie angielskim wykreowany przez Samuela Mearne'a (1624-1683) ok. 1660 i uprawiany w wieku XVIII.
Początkowo była to kompozycja ramowa, bogato wypełniona motywami roślinnymi. Z czasem forma ramy ewoluowała, jej poziome belki przyjmowały kształt spadzistego dachu, a cała rama miała kształt podwojonego wiejskiego domu. W oprawach wykorzystywano kontrastowe barwy, wprowadzone przez barwne intarsje. Kompozycję uzupełniały złocenia tłoków filigranowych z wzorem ulistnionych gałązek i kwiatów, a także innych drobnych motywów: kropek, kółek, łuków, rybich łusek.
Zobacz też
Grafika
Przypisy
- Pearson D., English bookbinding styles, 1450-1800 : a handbook,London, New Castle 2005, s. 73-74, 76, 78, 181
- Samuel Mearne and Restoration Copyright, American Bookbinders Museum, https://bookbindersmuseum.org/samuel-mearne-and-restoration-copyright/
- Mazal O., Einbandkunde. Die Geschichte des Bucheinbandes, Wiesbaden 1997, s. 234.
- Diehl E., Bookbinding: its background and technique, Naw York 2014, s. 119.
Autor: E.P.