Liść podbiału: Różnice pomiędzy wersjami
Z Leksykon oprawoznawczy
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | |||
+ | (fr. feuille de tussilage ou ”pas d'âne”) | ||
(wł. "foglia di farfara"), stylizowany motyw kwiatu podbiału o kilku wydłużonych i strzępiastych liściach, wpisujący się w kształt trójkąta; charakterystyczny dla opraw rzymskich 2 poł. XVI w., na których wyciskany był z dużych, złoconych tłoków w wewnętrznych narożnikach zwierciadła, tworząc zamknięcie dekoracji floralnej lub floralno-geometrycznej, zazwyczaj skoncentrowanej wokół superekslibrisowego kartusza herbowego. | (wł. "foglia di farfara"), stylizowany motyw kwiatu podbiału o kilku wydłużonych i strzępiastych liściach, wpisujący się w kształt trójkąta; charakterystyczny dla opraw rzymskich 2 poł. XVI w., na których wyciskany był z dużych, złoconych tłoków w wewnętrznych narożnikach zwierciadła, tworząc zamknięcie dekoracji floralnej lub floralno-geometrycznej, zazwyczaj skoncentrowanej wokół superekslibrisowego kartusza herbowego. | ||
Wersja z 14:28, 30 gru 2020
(fr. feuille de tussilage ou ”pas d'âne”) (wł. "foglia di farfara"), stylizowany motyw kwiatu podbiału o kilku wydłużonych i strzępiastych liściach, wpisujący się w kształt trójkąta; charakterystyczny dla opraw rzymskich 2 poł. XVI w., na których wyciskany był z dużych, złoconych tłoków w wewnętrznych narożnikach zwierciadła, tworząc zamknięcie dekoracji floralnej lub floralno-geometrycznej, zazwyczaj skoncentrowanej wokół superekslibrisowego kartusza herbowego.
Zobacz też
Grafika
Przypisy
Autor: A.W.