Fortuna: Różnice pomiędzy wersjami
Z Leksykon oprawoznawczy
Linia 3: | Linia 3: | ||
Wywodzące się z mitologii rzymskiej przedstawienie kobiety trzymającej rozpostarty żagiel i zazwyczaj stojącej na →delfinie. Różniące się wielkością i szczegółowością tłoki z tym motywem są charakterystyczne dla renesansowego zdobnictwa włoskiego 1 poł. XVI w. (głównie Wenecji, Padwy i Bolonii), z którego przeniknęły do innych krajów zachodniej Europy. | Wywodzące się z mitologii rzymskiej przedstawienie kobiety trzymającej rozpostarty żagiel i zazwyczaj stojącej na →delfinie. Różniące się wielkością i szczegółowością tłoki z tym motywem są charakterystyczne dla renesansowego zdobnictwa włoskiego 1 poł. XVI w. (głównie Wenecji, Padwy i Bolonii), z którego przeniknęły do innych krajów zachodniej Europy. | ||
+ | |||
+ | ==Zobacz też== | ||
+ | |||
+ | [[Indeks alfabetyczny ]] <br> | ||
---- | ---- | ||
Autor: '''A.W.''' | Autor: '''A.W.''' |
Wersja z 00:24, 29 gru 2020
Fortuna
(fr. Fortune)
Wywodzące się z mitologii rzymskiej przedstawienie kobiety trzymającej rozpostarty żagiel i zazwyczaj stojącej na →delfinie. Różniące się wielkością i szczegółowością tłoki z tym motywem są charakterystyczne dla renesansowego zdobnictwa włoskiego 1 poł. XVI w. (głównie Wenecji, Padwy i Bolonii), z którego przeniknęły do innych krajów zachodniej Europy.
Zobacz też
Autor: A.W.