All-over styl: Różnice pomiędzy wersjami

Z Leksykon oprawoznawczy
Skocz do: nawigacja, szukaj
(All-over styl)
(Przypisy)
Linia 15: Linia 15:
 
==Przypisy==
 
==Przypisy==
  
 +
# Mazal O., Einbandkunde. Die Geschichte des Bucheinbandes, Wiesbaden 1997, s. 234.
 
# Matt T. Roberts and Don Etherington, Bookbinding and the Conservation of Books. A Dictionary of Descriptive Terminology, https://cool.culturalheritage.org/don/dt/dt0086.html
 
# Matt T. Roberts and Don Etherington, Bookbinding and the Conservation of Books. A Dictionary of Descriptive Terminology, https://cool.culturalheritage.org/don/dt/dt0086.html
 
# G. Moessner, Buchbinder ABC, Bergisch Gladbach 1981, s. 9.  
 
# G. Moessner, Buchbinder ABC, Bergisch Gladbach 1981, s. 9.  

Wersja z 06:27, 29 cze 2020

All-over styl

Styl dekoracyjny opraw angielskich XVII wieku przypisywany Samuelowi Mearne, polegający na tym, że złoconą dekoracją była pokryta cała powierzchnia okładki, a nie tylko ramy, narożniki czy centrum zwierciadła. Dekor składał się z wielu powtórzeń małych tłoczków w uporządkowanym symetrycznym układzie. Wśród motywów roślinnych i geometrycznych często wykorzystywano motyw tulipana.

Zobacz też

Indeks alfabetyczny

Grafika

Przypisy

  1. Mazal O., Einbandkunde. Die Geschichte des Bucheinbandes, Wiesbaden 1997, s. 234.
  2. Matt T. Roberts and Don Etherington, Bookbinding and the Conservation of Books. A Dictionary of Descriptive Terminology, https://cool.culturalheritage.org/don/dt/dt0086.html
  3. G. Moessner, Buchbinder ABC, Bergisch Gladbach 1981, s. 9.

Autor: E.P.